DHL eCommerce “Online Shopper Trends” Raporunun 2. Fazını Yayımladı
2 mins read

DHL eCommerce “Online Shopper Trends” Raporunun 2. Fazını Yayımladı

Tüketicilerin, online alışveriş tercihlerini ortaya koymak adına DHL eCommerce tarafından hazırlanan Online Shopper Trends Report 2024’ün ikinci fazı yayımlandı. İlk fazında Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerindeki tüketici davranışları hakkında önemli veriler sunan raporun ikinci fazında ise sosyal medya platformlarının satın almaya etkisi ve alışveriş alışkanlıklarıyla ilgili önemli sonuçlar yayınlandı. Rapor, 24 ülkeden toplamda 12.000 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Online Shopper Trends Report 2024 sonuçlarına göre, dünya genelinde alışveriş yapanların yüzde 84’ü haftada en az bir kez online alışveriş için araştırma yaptığını söylerken, yüzde 52’si ise haftada bir kez sipariş verdiğini belirtiyor. E-ticaret alışverişlerinde en çok rağbet gösterilen kategorilerin başında “giyim ve ayakkabı” geliyor. Türkiye, giyim ve ayakkabı, kozmetik ve gıda kategorilerinde Avrupa’da en çok alışveriş yapan ülke konumunda.

Online alışveriş yapanlar, alışverişlerinin çevreyi nasıl etkilediğine daha fazla dikkat ediyor. Alışveriş tercihlerinde geri dönüştürülebilir ambalajlardan karbon emisyonlarına kadar sürdürülebilirlik giderek daha önemli hale geliyor. Dünya genelinde e-ticaret müşterilerinin yüzde 59’u online alışverişlerinde sürdürülebilirliğin kendileri için ‘çok’ veya ‘oldukça’ önemli olduğunu söylerken, bu oran Türkiye’de yüzde 73’e çıkıyor.

Türkiye’deki e-ticaret tüketicilerinin sürdürülebilirlik duyarlılığı yeşil teslimat tercihlerine de yansıyor. Tüketicilerin yüzde 76’sı yeşil teslimat için daha fazla ödeme yapabileceğini ifade ediyor.

Tüketiciler sürdürülebilirlik farkındalıklarını ambalaj tercihlerinde de gösteriyor. Avrupa’daki e-ticaret kullanıcılarının yüzde 47’si sürdürülebilir/geri dönüştürülebilir ambalajlar için daha fazla ödeme yapabileceğini söylüyor.

Tüketici yorumları e-ticaret alışverişinde satın alma tercihlerini belirleyen unsurların başında geliyor. Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 98’i yorumların satın alma kararında etkili olduğunu söylüyor. Bu konuda duyarlılığı olan ülkeler arasında dünya genelinde Brezilya, Avrupa’da ise Türkiye öne çıkıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir